Proje Tabanlı Beceri Yarışması Ödül töreninde Konuşan TTSO Başkanı Hacısalihoğlu: Gençlerimizin Teknolojiyi Kullanmalarına Önem Veriyoruz

  Yazı Boyutu - 14 +

27.03.2009,TRABZON-TTSO TTSO Yönetim Kurulu Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, “Bizler; gençlerimizin ekonomik sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmelere uyumlu teknik bilgi ve becerilerle donatılmış elemanlar olarak, eğitimlerinin sağlanmasına, endüstriyel teknik öğretim okul ve kurumların geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına büyük önem veriyoruz.”dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği 2008/2009 Eğitim-Öğretim Yılı Mesleki Ve Teknik Eğitim Okulları Arası Proje Yarışması Trabzon ödül töreni, 27 Mart 2009 tarihinde Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası’nda yapıldı. Törene Trabzon Vali Yardımcısı Hüseyin Ece, proje yarışmasına destek veren Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası, Trabzon Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, Trabzon Sanayici ve İşadamları Derneği, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği, Trabzon Ticaret Borsası, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği temsilcileri, yarışmaya projeleriyle katılan okul ve kurumların yönetici, öğretmen ve öğrencileri katıldılar.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan ödül töreninin açılış konuşmasını Milli Eğitim Müdürü Sayın Selim Yavuz Sandıkçı yaparak katkı veren herkese teşekkür etti. Milli eğitim Müdürlüğü tarafından destek veren sosyal ortak kurumlara birer plaket sunuldu.

Sosyal ortakları ve sektörü temsilen konuşan TTSO Başkanı Sayın Suat Hacısalihoğlu Mesleki Eğitimin önemli olduğunu ve desteklenmesi gerektiğini söyledi.

M. Suat Hacısalihoğlu’nun Konuşmasının tam metni şöyle:

“Sayın Vali Yardımcım,
Sayın Milli Eğitim Müdürüm,
Eğitim camiasının ve iş dünyasının saygıdeğer temsilcileri,
Değerli Basın Mensupları,
Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

2008-2009 eğitim öğretim yılı mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlar arası proje tabanlı beceri yarışması’nın düzenlenmesinde katkı sağlayan herkese teşekkürlerimizi sunarak konuşmama başlamak istiyorum.

Günümüz ekonomilerinin temel sorunu, hızla değişen ortamda rekabet edebilmek ve bu değişime uyum sağlayabilmektir. Bugünün rekabet ortamında, ekonomik başarının temelini oluşturan en önemli unsurların başında yetişmiş insan gücü gelmektedir.

Günümüz koşullarında iş gücünde aranan nitelikler; bugüne kadar iş gücünde aranılan niteliklerden oldukça farklı özellikler göstermektedir. Bu yüzyılda rekabet edebilmenin şartı verimli ve esnek bir iş gücünün yetiştirilebilmesidir. Bu durum, teknolojiyi anlayan, uygulayabilen verimli ve kaliteli hizmet üretebilen iş gücüne ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Bu nedenle meslekî ve teknik eğitim ve ona verilen önem, ülkemizin geleceği açısından vazgeçilmez bir olanaktır.

Ülkemizde meslek okulları, hem eğitim imkanlarını genişletmek; hem ülkemizin tarım, ticaret, sanayi, hizmet ve bilişim alanlarının değişen ve gelişen ihtiyaçlarına cevap verecek kalifiye ara eleman ihtiyacını karşılamak misyonuna sahiptir.

Bugün dünyada gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de; meslek eğitimini geliştirebilmek için, devlet-işveren-işçi-meslek kuruluşları arasında mesleki eğitimin karar sürecine, finansmanına, programlarının içeriğine, mesleki yeterliliklerinin ölçümüne ve belgelendirilmesi süreçlerine katılma konularında çok sıkı işbirliği ve koordinasyon mevcuttur.

Resmi rakamlara göre 2 milyon 548 bin kişinin işsiz olduğu Türkiye’de, sanayide uzun yıllardır kalifiye eleman sıkıntısı yaşandığı ne yazık ki bilinen bir gerçektir. Küresel pazarda rekabet eden ülke ekonomilerinin nitelikli işgücü bakımından durumları incelenerek yapılan sıralamada, Türkiye’nin 60 ülke arasında 37. Sırada olduğu anlaşılmaktadır.  Son yıllarda iş dünyasının ve vakıfların seferberliğiyle hayata geçirilen projelerle, 2 yılda meslek liselerini tercih eden öğrenci sayısı yüzde 30, meslek yüksek okullarına giden öğrenci sayısı da yüzde 8 artmıştır.

Ancak, yinede ülkemizde mesleki eğitimin iş dünyası ile bağlantısını güçlendirmek adına yapılması gereken şeyler vardır. Her şeyden önce, iş hayatı mesleki teknik eğitimin her seviyede planlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi süreçlerine katılmalıdır. İkinci olarak, sistem iş hayatındaki ve teknolojideki değişmelere göre geliştirilmeli ve bunun için yeterli finansman olanakları sağlanmalıdır. Bir diğer önemli ilke ise, mesleki teknik eğitimin bilim, teknoloji ve iş hayatındaki değişmelere göre, bilimsel araştırmalara dayalı olarak sürekli geliştirilmesidir.

Bugün, mesleki eğitime yönelik eğitim kurumlarının sayısının artmasına karşın, iş dünyasının piyasa beklentilerine uygun nitelikli eleman sorunu halen devam etmektedir.

Bu sorunun çözümü için;

Mesleki eğitimde, ticaret ve sanayi odaları milli eğitim bakanlığı’nın yanında tamamlayıcı kurumlar olarak işlev görebilir. Birçok Avrupa ülkesinde uygulanan bu sistemin yararı; işgücü piyasasının talep kısmının mesleki eğitimde aktif katılımcı olmasıdır. Böylece mesleki eğitim, işgücü piyasasının ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda dinamik bir biçimde tasarlanabilmekte ve uygulanmaktadır.
Ülkemizin kalkınması tüm kaynaklarımızın etkin bir biçimde kullanılması ve paylaşılmasına bağlıdır. Uluslararası platformlarda rekabet edebilmek için bilgi, insan ve sermaye kaynaklarının üretim sürecine etkin bir şekilde girmesi sağlanmalıdır.

Öte yandan, işgücünün kalifiye hale getirilerek üretim sürecine dahil edilmesi, genç nüfus içinde işsizlik oranının azalması, üretimde verimlilik artışının sağlanması, işletmelerin yenilik kapasitesinin artması gibi sonuçlar doğurarak ulusal ekonomimiz üzerinde de olumlu etkiler yaratacaktır.

Bu anlamda, milli eğitim bakanlığı tarafından ülkemizde uygulaması başlatılan proje tabanlı beceri  yarışmanın son derece yararlı bir adım olduğunu düşünüyoruz. Yarışma kapsamında hazırlanan projelerle; mesleki eğitim alan öğrencilerin ve kursiyerlerin yaratıcılık gücü ortaya çıkarılmakta, gençlerimiz araştırma ve incelemeye teşvik edilmektedir.

Aynı zamanda eğitim sistemimizin, hızla bilgiye ulaşabilen bilgiyi seçebilen ve kullanan bilgi ve teknoloji üretebilen, öğrenen bireyler yetiştirecek bir yapıya kavuşmasını, top yekün kalkınmamızın en önemli itici kuvvetlerinden biri  olarak görüyoruz.

Bu sebeple bizler; gençlerimizin ekonomik sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmelere uyumlu teknik bilgi ve becerilerle donatılmış elemanlar olarak, eğitimlerinin sağlanmasına, endüstriyel teknik öğretim okul ve kurumların geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına büyük önem veriyor, Ticaret ve Sanayi Odası olarak; Trabzon’da mesleki eğitimi güçlendirmeyi ve her türlü desteği vermeyi bir görev olarak addediyoruz.
Bugün, okullar ve kurumlar arasında yapılan proje tabanlı beceri yarışması kapsamında; Trabzon’da bu konuda alınan mesafeyi ve gençlerimizin aldığı eğitimin ürünlerini hep birlikte değerlendirme şansını elde etmiş olduk.
İş dünyası ve eğitim dünyasını birleştiren bu güzel organizasyonun, önümüzdeki süreçte Trabzon ekonomisine önemli katkılar sağlayacağına inancımız tamdır.
Bu düşüncelerle proje tabanlı beceri yarışmasına katılan tüm okullarımızın öğrencilerine, öğretmenlerine, kursiyerlere ve değerlendirmeyi yapan değerli jüri üyelerine teşekkür ediyor, dereceye girenleri kutluyor ve hepinize saygılar sunuyorum.”


 Sekiz kişilik jüriyi temsilen konuşan TSİAD Genel Sekreteri Sayın Recep Ergenç değerlendirme süreci hakkında bilgi vererek proje yapan öğrenci ve kursiyerlerin sektörle daha fazla işbirliğine gitmesi gerektiğini vurguladı.
Ergenç, 81 proje arasında 2 projenin değerlendirme dışında tutulduğunu belirterek, bilişim 19, hizmet 17, sağlık 9, tasarım 29 ve üretim alanında 5 projenin yarıştığını söyledi. Üretim hariç diğer bölümlerde 1.,2.,3. ve mansiyon ödüllerine layık projelerin dereceye girdiğini aktardı.

Birincilik alan ve Bölge değerlendirmede Trabzon’u temsil edecek projelerin öğrencilerine ödül olarak çeyrek altın, ikinci ve üçüncü olan projelerin öğrencilerine MP3 çalar, danışman öğretmenlere Flash bellek verildi. Ayrıca dereceye giren okullara başarı belgesi ve tüm katılımcılara katılım belgesi verildi.

Birinci olan ve Samsun’da yapılacak Bölge değerlendirmede Trabzon’u temsil edecek projeler:

Merkez Halk Eğitimi merkezi ve ASO   ( El Emeği Göz Nuru ) 

Akçaabat Mesleki Eğitim Merkezi   ( Günebakan )

Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüsü, Kız Meslek Lis.Ve PKSO  ( Çaresiz Değil Çare Sizsiniz )

Merkez 80.Yıl Anadolu Teknik Lisesi, AML-EML  ( Kanmatik )

Akçaabat Teknik Lise Ve Çok Programlı Lisesi   ( Boş-ver-me )

Yarışmada dereceye Giren Diğer Projeler İçin Tıklayınız.