Eğitimde başarı sürecek

  Yazı Boyutu - 14 +

ÖSYM tarafından yürütülen ÖSS sınavında başarılı olan Trabzon birincisi öğrencileri velileri eşliğinde Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası(TTSO)\'nı ziyaret ettiler.Üniversiteye adım atan öğrencilere birer kalem armağan eden başkan Eren, ÖSS\'de gösterdikleri başarıya eğitimlerini tamamlarken de göstermelerini istedi. Trabzon\'un ÖSS sınavında en başarılı altıncı  il olmasının gurur verdiğini belirten Başkan Eren, \"Geleceğin Trabzon\'u sizlerin ellerinde yükselecek. Bugünden kentinizi tüm yönleriyle tanımayı da ihmal etmeyin.Bizler bu makamlarda sizlere iyi bir gelecek için çaba harcıyoruz. Yarın bu görevi sizler yürüteceksiniz.\"dedi.
TTSO ile bağlarını koparmamalarını ifade başkan Eren, daha sonra öğrencilere oda yayınlarından oluşan birer doküman sundu.  Türkiye genelinde Sayısal puanda \'da 46. olan Yasemin Çelik ( Hacettepe Üniversitesi İngilizce Tıp), Sözel Puanda 343. olan Servet Kuloğlu (Marmara Üniversitesi Edebiyat Öğretmenliği), Eşit Ağırlık puanında 940. Sabire Kılıç (İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Rehberlik ve Danışmanlık), Yabancı Dil Puanında 410. Alp Zekeriye Saraç yer aldı.
Ağustos ayı içerisinde açıklanan OKS ve ÖSS sonuçlarıyla beraber 2007-2008 Eğitim Öğretim Yılı\'nın başlamasına az bir süre kala Trabzon Milli Eğitim Müdürü Yavuz Selim Sandıkçı\'dan, Trabzon\'un eğitim durumu, açıklanan sınav sonuçlarında Trabzon\'un Türkiye sıralamasındaki yeri, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okulları ve öğrencileri hakkında çeşitli bilgiler aldık. Trabzon\'un, tarihten gelen birikimi de göz önüne alındığında, eğitim kenti durumunda olduğunu belirten Sandıkçı, rakamlarla durumu şöyle açıkladı:
 \"2000 yılındaki nüfus sayımına göre Trabzon\'da nüfus 975.137 olarak açıklanmıştır. 6 yaş ve yukarı nüfus 874.962, bunun da 774.249\'unun okur-yazar olduğu açıklandı. Erkeklerin yüzde 96\'sı, kadınların ise yüzde 81\'i okur-yazar.\"
Okul öncesi eğitimde Trabzon\'un önemli bir ivme kazanmış olduğunu da vurgulayan Sandıkçı,
\"2006-2007 Eğitim Öğretim Yılı\'nda 8651 öğrenci okul öncesi eğitime devam etmektedir. Okullaşma oranı ise son 4 yıl içinde yüzde 8.8\'den yüzde 37.79\'a çıkarılmıştır. Bu oran da Türkiye ortalamasının üstünde bir orandır ve Trabzon, Türkiye sıralamasında ilk 20 il arasındadır.\" şeklinde konuşan Sandıkçı şöyle devam etti:
 \"Trabzon, dağınık bir yerleşimi olması sebebiyle, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması oldukça zor. Bu yıl, Sayın Valimizin de desteğiyle, okul öncesi eğitim oranı yüzde 70\'lere kadar yükselmiştir. Bu konudaki çalışmalarımız da devam ediyor. Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasındaki amacımız ise, 7 yaşına kadar zihinsel gelişiminin yüzde 70\'ini tamamlayan çocukların okul öncesi eğitime tabi tutmak ve uzun vadede eğitimin kalitesini arttırmaktır. Gelişmiş ülkelerde okul öncesi eğitim oldukça yaygındır. Bizdeyse zorunlu değil, isteğe bağlıdır. Buna rağmen, toplumun her kesiminin, sivil toplum örgütlerinin, anne-babaların, eğitimcilerin katkı ve destekleriyle Trabzon\'un ve ülkenin geleceği için okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması gerekmektedir. Bunun için de yeni okul öncesi sınıflar açılıyor.
\"İlköğretimde bu yıl 10.600 öğrencinin eğitim gördüğünün bilgisini veren Trabzon Milli Eğitim Müdürü Yavuz Selim Sandıkçı, Trabzon genelinde ilköğretim öğrencisi sayısında her yıl 2000 civarında bir azalmanın sözkonusu olduğunu belirterek şöyle devam etti:
\"Okullaşma oranı 2001-2002 Eğitim- Öğretim Yılı\'nda 91.90 iken, bu yıl bu oran 99.96\'ya çıkmıştır. Bunun anlamı ilköğretimin dışında kalan öğrenci sayısının yok denecek kadar az olmasıdır. İlköğretim okullarının 6\'sı 1-3 sınıflı, 145 tanesi 1-5 sınıflı, 254 tanesi 1-8 sınıflı olmak üzere toplam 405 ilköğretimde eğitim öğretim var. Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan 153 okul bulunmaktadır. Trabzon genelinde ilköğretimde ortalama bir dersliğe düşen öğrenci sayısı 23, bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 19\'dur. Bu oran Türkiye rakamlarına göre idealdir. Yine ilköğretimdeki öğrenci sayısının, yüzde 33.80\'i il merkezinde, yüzde 29.47\'si ilçe merkezlerinde, yüzde 36.73\'ü köylerde ve beldelerdedir. İlimizde taşımalı eğitim, yoğun bir şekilde yapılmaktadır. Çünkü hem dağınık yerleşim, hem de köylerdeki öğrenci ve nüfus sayısı azalmaktadır. Taşımalı eğitim, öğrenci sayısının azlığı nedeniyle 1-8 sınıflı okul açılamayacak yerler için kaçınılmazdır. Bu nedenle kırsal kesimdeki okullar, taşıma merkezli yapılmaktadır. Bu yıl 185 merkezde,  433 okul ve 515 yerleşim yerinden 22.244 öğrenci, 1413 taşıma aracıyla taşınmıştır. Bir yılda toplam 10 milyon 826 bin YTL taşıma için, 7 milyon 528 bin YTL öğle yemeği için harcama yapılmıştır. Bir öğrencinin taşıma maliyeti 480 YTL, yemek maliyeti 338 YTL\'dir. İmkanı olan okullarda çocuklara sulu yemek veriliyor.\"
Ortaöğretimde de 108 okulda 37.880 öğrencinin eğitim öğretim gördüğünün bilgisini veren Sandıkçı, ortaöğretim okulları hakkında şu bilgileri verdi:
\"Bu okulların 51\'i lise, 57\'si meslek lisesidir. Ortaöğretim öğrencilerinin yüzde 57.27\'si liselerde, yüzde 42.73\'ü meslek lisesinde okumaktadır. Bu oran da Türkiye\'deki ortalamanın üzerindedir. Öğrencilerin yüzde 23\'ü Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Anadolu Meslek Lisesi\'nde eğitim görmektedir. İlköğretimden ortaöğretime geçiş oranı her yıl yükselmektedir. 2002 yılında ilköğretimden mezun olanların yüzde 91.25\'i ortaöğretime geçerken 2006-2007 yılında ilköğretimden mezun olanların yüzde 95.13\'ü ortaöğretime geçiş yapmıştır. Bu çok yüksek bir orandır. Ortaöğretimde bir dersliğe düşen öğrenci sayısı 25, bir öğretmene düşen öğrenci sayısı ise 13\'tür. Bu rakamlar da ideal rakamlardır.
Trabzon genelinde öğrencilerin yüzde 27.34\'ü ikili eğitim yapmakta olduğunu belirten Sandıkçı, bu durumu ortadan kaldırmak için yoğun bir okul yapımı olduğunu söyledi.
Sandıkçı, \"son 4 yılda 1228 derslik yapımına başlandı. Büyük bir bölümü tamamlandı. Akçaabat ve merkezde ikili eğitim sorunu devam etmekte. Okullar tamamlandığında sorun ortadan kalkacaktır\" şeklinde konuştu. Sandıkçı, şöyle devam etti:
 \"Trabzon\'da bu öğretim yılında 30 bin yetişkin halk eğitimlerinin ve mesleki eğitim kurumlarının sosyal-kültürel ve sportif faaliyetlerine katıldılar. 1200 yetişkin 1. ve 2 kademe okuma-yazma eğitiminden geçirildi. Eğitime Yüzde Yüz Kampanyası çerçevesinde önemli çalışmalar yapılmıştır. 40 okulda 550 derslik, hayırseverler tarafından yaptırıldı. Bu kampanya kapsamında hayırseverlerin yardımı 65 milyon YTL\'yi geçmiştir. Bilgisayarlı eğitim destek projesi kapsamında tüm okullarda bilgisayarlı bilişim sınıfları yaptırıldı. En son 90 okulun bilişim sınıfları Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapıldı. 576 kurumda ADSL bağlantısı bulunmakta, öğrenci ve öğretmenlerimizi bu bağlantıdan ücretsiz yararlanmaktadır.\"
\"Tüm bu yapılanlar, çocukların eğitim-öğretim alanında başarılı olması içindir diyen Sandıkçı, son olarak şunları söyledi:
 \"Eğitim öğretimin genel amacı, bireyi mutlu etmektir. Dolayısıyla bireyin aracılığıyla, mutlu bir toplum oluşturulmaktadır. Bütün bu yapılanlar eğitimin tek çıktısı olmayan ama buna rağmen önemli ölçekte olan OKS ve ÖSS\'ye yansımaktadır. Geçen yıl OKS\'de 40. olan Trabzon 35. sıraya yükseldi. ÖSS\'de 2004\'te 27. olan Trabzon, her yıl öne çıkarak bu yıl 6. sıraya yükseldi. Örneğin; 2003\'te EA alanda 176.591 olan puan ortalaması bu yıl 186.967 olmuştur. Yine SÖZ puanda 186.5 olan puan bu yıl 194.786\'ya, SAY alanda 158.733 olan puan 170.149\'a yükseldi. Trabzon olarak şu anda bulunduğumuz durum başarılıdır fakat yeterli değildir. Herkesin desteğiyle öğretmen ve yöneticilerin özverili desteğiyle ön sıralarda yer almak istiyoruz. Trabzon bunu başarabilecek geçmişe, birikime ve güce sahiptir.\"

 

    Fotoğraf Galerisi